Goed Lunchen, een boek vol inspiratie

Het is een essentieel onderdeel van ons dagritme, lunchen, maar het schiet er zo vaak bij in. Tijd voor een echt lunchboek vol gezonde, verse en verantwoorde recepten, vonden Dordtenaren Anke Bot en Monique Koppelaar. Het is als één van de weinige boeken met alleen lunchrecepten een uniek boek.

In Goed Lunchen staan ruim 40 recepten die laten zien hoe eenvoudig het is om lekker en gezond te eten. En die bovendien overheerlijk zijn en in relatief korte tijd met dagelijkse boodschappen bereid worden. In het boek staan recepten van een voedzame salade tot heerlijke soep en van een eiergerecht tot een uitgebreide weekendlunch.

Lees meer

CJBD-ers en grote ondernemers bij één project

Het zijn niet alleen grote bedrijven die nieuwe initiatieven steunen. Ook CJBD-ers doen dat. Want bij de eerste geplande klassiekerrit in de Drechtsteden - de Riverside Car Classic 2016, bedacht door twee CJBD-ers – sloten CJBD-ers aan én bekende regionale ondernemers.

Aan de basis van de Riverside Car Classic staan Harry Eskes en Ferry Dierckxsens; beide CJBD-lid. Harry: “Ferry en ik leerden elkaar in de regio kennen. Vervolgens spraken we elkaar bij CJBD. Al snel merkten we dat we overeenkomsten hadden. Waaronder de liefde voor auto’s en dat we – na elkaar - dezelfde werkgever hadden!”

Lees meer

Verantwoord ondernemen i.c.m. adverteren?

Verenigingen en stichtingen zijn vaak afhankelijk van de inzet van tientallen (onbetaalde) vrijwilligers. Inkomsten halen ze voornamelijk uit contributie, in steeds mindere mate uit subsidies en particuliere giften. Met de naamsbekendheid zit het meestal wel goed, ze hebben honderden leden en bestaan vaak al tientallen jaren. Ze hebben een goedbezochte website en een veelgelezen digitale nieuwsbrief. Financiën worden moeizaam op orde gehouden, alle beetje helpen.

Kleine en/of startende ondernemers daarentegen, staan er vaak alleen voor en hebben al helemaal geen naamsbekendheid. Hun website is (nog) niet veel bezocht. Het geld groeit ze niet op de rug en het is maar de vraag of ze het een paar jaar uithouden. De noodzaak om reclame te maken is er wel, maar grote marketing budgetten zijn niet voorhanden.

En dan blijkt dat deze twee partijen veel aan elkaar kunnen hebben…

Lees meer

Nieuwe groep Nederlandse les bij Het Werkwoord

Naast de trainingen 'Taal op het werk' voor bedrijven organiseert Het WerkWoord nu ook cursussen Nederlands voor particulieren. Op 1 april aanstaande start Het Werkwoord met een nieuwe groep voor Nederlandse les in het centrum van Dordrecht (bij het SSKW).

Lees meer

Nederlands als tweede taal

Proberen ouders hun kinderen van schermpjes weg te houden, Wendy de Boer adviseert juist lekker veel naar de Nederlandse (!) tv te kijken. Dat advies geeft zij aan haar cursisten.

Zij is dan ook docente Nederlands als tweede taal. Ze werkt veel met Poolse arbeiders die na een cursus van drie maanden een aardig mondje Nederlands spreken. Dankbaar werk. Noem het een hobby zelfs. Want met haar eigen bedrijf Het WerkWoord, dat zij vier jaar geleden oprichtte, kan ze al haar (werk)vaardigheden, creativiteit en arbeidslust combineren. Haar woning in het Reeland is de thuisbasis van Het WerkWoord.

Lees meer

Gravatar – overal dezelfde profielfoto

Herken je dat? Je komt op een site waar mensen zich bijv. opgeven voor een event en van sommigen staat er een foto naast de naam en van anderen juist niet. En als je dan zelf een reactie plaatst kun je nergens een foto-upload mogelijkheid vinden. Hoe krijgen anderen dat dan wel voorelkaar?!

Lees meer

2,5 jaar schoonmaakondersteuning

Drie jaar geleden heeft Edgar van Engelen Clear4Clean opgericht. De schoonmaakondersteuner voor schoonmakend Nederland. Naast zijn werkzaamheden als eigenaar van Clear4Clean schrijft hij, sinds 2013, regelmatig columns voor schoonmaakjournaal. De tot nu toe19 verschenen columns zijn nu gebundeld in het boekje “2,5 jaar schoonmaakondersteuning”.

Lees meer

Meer artikelen...