CJBD Zelf nieuws aanleveren roodNieuws van de leden

CJBD is er voor de leden. Dus is er een plek in de site waar de leden hún nieuws kunnen delen. Over hun bedrijf, over nieuwe producten en diensten, over aanbiedingen en over trends en ontwikkelingen. Geen betere plek om dit te delen dan onder de vlag van de vereniging waarvan zij lid zijn.

Nieuwsbericht aanleveren

Verantwoord ondernemen i.c.m. adverteren?

Verenigingen en stichtingen zijn vaak afhankelijk van de inzet van tientallen (onbetaalde) vrijwilligers. Inkomsten halen ze voornamelijk uit contributie, in steeds mindere mate uit subsidies en particuliere giften. Met de naamsbekendheid zit het meestal wel goed, ze hebben honderden leden en bestaan vaak al tientallen jaren. Ze hebben een goedbezochte website en een veelgelezen digitale nieuwsbrief. Financiën worden moeizaam op orde gehouden, alle beetje helpen.

Kleine en/of startende ondernemers daarentegen, staan er vaak alleen voor en hebben al helemaal geen naamsbekendheid. Hun website is (nog) niet veel bezocht. Het geld groeit ze niet op de rug en het is maar de vraag of ze het een paar jaar uithouden. De noodzaak om reclame te maken is er wel, maar grote marketing budgetten zijn niet voorhanden.

En dan blijkt dat deze twee partijen veel aan elkaar kunnen hebben…

Lees meer

Nederlands als tweede taal

Proberen ouders hun kinderen van schermpjes weg te houden, Wendy de Boer adviseert juist lekker veel naar de Nederlandse (!) tv te kijken. Dat advies geeft zij aan haar cursisten.

Zij is dan ook docente Nederlands als tweede taal. Ze werkt veel met Poolse arbeiders die na een cursus van drie maanden een aardig mondje Nederlands spreken. Dankbaar werk. Noem het een hobby zelfs. Want met haar eigen bedrijf Het WerkWoord, dat zij vier jaar geleden oprichtte, kan ze al haar (werk)vaardigheden, creativiteit en arbeidslust combineren. Haar woning in het Reeland is de thuisbasis van Het WerkWoord.

Lees meer

Nieuwe groep Nederlandse les bij Het Werkwoord

Naast de trainingen 'Taal op het werk' voor bedrijven organiseert Het WerkWoord nu ook cursussen Nederlands voor particulieren. Op 1 april aanstaande start Het Werkwoord met een nieuwe groep voor Nederlandse les in het centrum van Dordrecht (bij het SSKW).

Lees meer

Gravatar – overal dezelfde profielfoto

Herken je dat? Je komt op een site waar mensen zich bijv. opgeven voor een event en van sommigen staat er een foto naast de naam en van anderen juist niet. En als je dan zelf een reactie plaatst kun je nergens een foto-upload mogelijkheid vinden. Hoe krijgen anderen dat dan wel voorelkaar?!

Lees meer

2,5 jaar schoonmaakondersteuning

Drie jaar geleden heeft Edgar van Engelen Clear4Clean opgericht. De schoonmaakondersteuner voor schoonmakend Nederland. Naast zijn werkzaamheden als eigenaar van Clear4Clean schrijft hij, sinds 2013, regelmatig columns voor schoonmaakjournaal. De tot nu toe19 verschenen columns zijn nu gebundeld in het boekje “2,5 jaar schoonmaakondersteuning”.

Lees meer

Het WerkWoord biedt ook taaltrainingen aan voor particulieren

Naast de bedrijfstrainingen 'Nederlands op het werk', gaat Het WerkWoord ook groepen starten voor particulieren. Mensen vergroten hun kansen op de arbeidsmarkt door het verbeteren van de Nederlandse taal. Zij kunnen hun eigen zaken beter regelen, hun netwerk vergroten en beter presteren op het werk.

Lees meer

Bluepoint eCommerce en 1-2-appletree realiseren CJBD website!

Met als doel een professionaliseringsslag te maken, kwamen leden van het CJBD op 19 februari 2015 bij elkaar voor een brainstormsessie in café-restaurant De Jonge Pier. Enthousiast werd gereageerd op diverse vragen aangaande de toekomst van de vereniging. Er ontstond een stortvloed aan creatieve ideeën. Alle wensen en verbeterpunten werden genoteerd op grote vellen papier.

Lees meer

Meer artikelen...